در ادامه این مقاله به سوالات مطرح شده و بیشمار سوال دیگری که در ذهن داوطلبان نقش بسته است، پاسخ می‌دهیم.

  • بهترین مشاور برای انتخاب رشته کنکور کیست؟
  • معرفی بهترین مشاوران انتخاب رشته کنکور؟
  • چگونه بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور را پیدا کنم؟
  • بهترین روش انتخاب رشته برای داوطلبان رشته تجربی
  • نحوه انتخاب رشته کنکور برای داوطلبان رشته ریاضی و فیزیک
  • بهترین روش برای انتخاب رشته کنکور انسانی
  • بهترین مشاور انتخاب رشته هنر
  • نحوه انتخاب رشته زبان‌های خارجی
  • انتخاب رشته کنکور برای دانشگاه فرهنگیان
  • انتخاب رشته دانشگاه‌های دارای تعهد خدمت( دانشگاه امام حسین (ع)، دانشگاه افسری شهید ستاری، دانشگاه امام علی (ع)، وزارت اطلاعات و…)
  • آیا داشتن تجربه و دانش تخصصی برای انتخاب رشته کنکور ضروری است؟
  • آیا می‌توان به نرم افزارهای انتخاب رشته رایگان و پولی کنکور، اعتماد کرد؟
  • پر درآمدترین و بهترین مشاغل آینده در ایران و جهان چه رشته هایی هستند؟
  • مهمترین سوالی که در زمان انتخاب رشته توسط داوطلبان کنکور مطرح میشود، چیست؟
  • برای آینده انتخاب رشته می‌کنیم یا حال و گذشته؟
  • با توجه به رتبه ام انتخاب رشته انجام دهم یا برم برای سال بعد؟
  • چرا نباید به حرف برخی افراد (حتی تحصیلکرده) گوش نکرد؟
  • اگر در آینده بخواهم برای ادامه تحصیل به کشورهای دیگر بروم، رشته تحصیلی مهم است؟
  • برای مهاجرت شغلی باید در انتخاب رشته کنکور چه رشته دانشگاهی را انتخاب کنم؟
  • انتخاب رشته دستی کنکور چیست؟
  • چرا قبولی های سال های گذشته که توسط گروه آموزشی استاد افشار، انتخاب رشته شده‌اند، نسبت به رتبه های مشابه در رشته محل‌های بهتری پذیرفته شده اند؟
  • آیا مشاوره برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد با سراسری متفاوت است؟
  • بین قبولی دانشگاه آزاد و سراسری کدام یک را انتخاب کنم؟ ترجیح رشته باشد، شهر، دانشگاه و….
  • کارنامه سبز در انتخاب رشته کنکور چیست؟
  • برای قبولی در انتخاب رشته کنکور، تضمینی وجود دارد؟
  • بیمه قبولی در انتخاب رشته کنکور چیست و به چه رتبه هایی تعلق می‌گیرد؟

برای مطالعه هر تیترکافیست بر روی آن قسمت در فهرست زیر کلیک کنید.

فهرست محتوا

بهترین مشاور برای انتخاب رشته کنکور کیست؟

اعلام رتبه های کنکور معمولا در دهه دوم مرداد ماه توسط سازمان سنجش و آموزش کشور صورت می‌گیرد. اغلب داوطلبان کنکور با دیدن رتبه خود، شُکه می شوند و همچنین به علت نا‌آگاهی از اصول انتخاب رشته، تغییر ظرفیت ها در هر سال، روشن نبودن آینده شغلی و شرایط ادامه تحصیل به دنبال یک مشاور انتخاب رشته خوب می گردند. برخی نیز به علت مایوس شدن از رتبه کسب شده، انتخاب رشته نمی‌کنند و بعد از اعلام نتایج متوجه می‌شوند که با رتبه های بدتر از خودشان، دانش آموزانی قبول شده اند.

با تصویب قوانین جدید مانند تاثیر 40 درصدی معدل و سوابق تحصیل در کنکور، تغییر در ظرفیت رشته و سهمیه ها، و حذف 800 رشته محل در انتخاب رشته کنکور 1402 و همچنین برگزاری دو کنکور در سال و نحوه تراز کردن معدل، کنکور دی‌ماه و کنکور تیرماه، امسال سخت‌ترین سال انتخاب رشته برای داوطلبان و مشاوران انتخاب رشته کنکور خواهد بود.

با توجه به محدودیت ظرفیت، همین حالا رزرو کنید:

021-44129634

چرا باید بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور، برای من انتخاب رشته انجام دهد؟

متاسفانه به علت تعداد زیاد دانش آموزان کنکوری و شرایط روحی داوطلبان عزیز و خانواده‌های ایشان، برخی از سودجویان و مشاور نماها نیز وارد بحث انتخاب رشته کنکور می شوند و آسیب های جبران ناپذیری به دانش آموزان و خانواده هاشان با سخنان دروغ، غیر منطقی، انتخاب رشته های غلط و … وارد می کنند. به احتمال زیاد شما هم در تمام رسانه‌ها، تبلیغاتی از این دست خواهید دید:

  • قبولی در رشته پزشکی با رتبه ۵۰۰۰۰، متاسفانه این مطلب توسط یکی از مشاوران در صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شد. مشاور مذکور اعلام کرد در سال قبل دانش آموزی با رتبه حدودا ۵۰۰۰۰ را انتخاب رشته کردم و در رشته پزشکی قبول شد!!! بعد از مراجعه افراد و ثبت نام، ایشان کلا منکر این مطلب شدند و هزینه مشاوره به کسی برگشت داده نشد.
  • بسیاری از داوطلبان و دانش آموزان با مشورت اطرافیان و دانشجویانی که در سال‌های قبل وارد دانشگاه شده انتخاب رشته کنکور خود را انجام می‌دهند. با توجه به حساسیت انتخاب رشته کنکور در هر سال و تغییر قوانین و ظرفیت‌ها و حذف و اضافه شدن برخی رشته محل ها به خصوص در کنکور 1402 که در قبل ذکر شد، انتخاب رشته و آینده خود را به دست هر کسی که ادعای مشاوره دارد نسپارید.
  • خرید صندلی پزشکی، خرید صندلی دندانپزشکی، خرید صندلی داروسازی، مهندسی و … در دانشگاه های معتبر.
    خرید صندلی هم دروغی بیش برای کلاهبرداری سودجویان نیست. تمام رشته های پردیس با رتبه های بالاتر و شهریه زیاد، جذب دانشجو می کنند.
  • ارتباط با سازمان سنجش، مشاور سازمان سنجش ،مشاور ارشد سازمان سنجش، مشاور ارشد آموزش و پرورش، ارتباط خویشاوندی با رئیس سازمان سنجش، وزیر، رئیس جمهور محترم، وزارت اطلاعات و…. همه کذب محض می باشد و افرادی که دارای چنین ارتباطاتی باشند هیچگاه به کسب در آمد از طریق انتخاب رشته، احتیاجی ندارند.
  • آگاهی از قوانین خاص و پشت پرده در سازمان سنجش و….
    متاسفانه برخی از مشاوران با بیان اصطلاحات من در آوردی، دانش آموز را به هراس می‌اندازند. هیچ قانون پشت پرده‌ای وجود ندارد و تمام قوانین در دفترچه و سایت سازمان سنجش به همگان اطلاع رسانی می‌شود.
  • انتخاب رشته به روش های QWE,SFG,…. تمام این اسامی، جنبه تبلیغاتی دارد و از اصول تایید شده سازمان سنجش پیروی نمی کنند.

تمام مراحل انتخاب رشته توسط شخص استاد افشار صورت ‌میگیرد. انتخاب رشته 4 بعدی به صورت دستی و بر پایه آینده پژوهی. ظرفیت بسیار محدود

02144129634

  • ارتباط با نمایندگان محترم مجلس، روسای دانشگاه های معتبر، وزیر علوم و … و فرستادن شما به رشته پزشکی فلان دانشگاه از دی ماه، بدون اینکه در انتخاب رشته قبول شده باشید. معمولا این افراد مبلغ هنگفتی را برای پیش پرداخت از شما می گیرند و بعد از ۶ ماه اگر بتوانید آن ها را پیدا کنید می گویند”در صورت شکایت،خود شما هم مجرم هستید و از ورود به دانشگاه محروم خواهید شد”.

داوطلب عزیز تمام این موارد و تبلیغاتی از این دست، کذب محض است و برای کلاهبرداری از شما ساخته شده است. بنابراین آینده خود را دست هر کسی نسپارید و درست تصمیم بگیرید.

بهترین مشاوران انتخاب رشته کنکور، پیشنهادات واقع‌بینانه به شما می‌دهند هر چند ممکن است به ذائقه شما خوش نیاید؛ اما با تحلیل درست بهترین رشته‌های قبولی متناسب با رتبه شما را پیشنهاد داده و چه بسا رشته‌های بسیار بهتری برای آینده باشند. به طور مثال در سال‌های قبل دانش آموزانی که رشته پزشکی قبول نمی‌شدند با انتخاب رشته صحیح به سمت رشته فیزیوتراپی هدایت کردیم که بعد از اتمام تحصیل شرایط شغلی و درآمد به مراتب بهتر از دانشجویان رشته پزشکی عمومی داشتند.

استاد امیرحسین افشار از بهترین مشاوران انتخاب رشته در تهران و ایران

بنابراین به چه مشاور یا فرد دیگری برای مشاوره انتخاب رشته کنکور باید اعتماد کرد؟

ویژگی‌هایی بهترین مشاوران انتخاب رشته کنکور

یک مشاور انتخاب رشته خوب، باید دارای ویژگی های باشد که به آن ها اشاره می کنیم:

با تجربه و حرفه‌ای بودن مشاور انتخاب رشته کنکور سراسری و آزاد

دارای تجربه کافی در امر انتخاب رشته باشد. به قول مهران مدیری “در زمان انتخاب رشته، فلافل فروشی ها هم بنر انتخاب رشته تضمینی میزنند و بعد از یک هفته اثری از آن ها پیدا نمی‌کنید.”

انتخاب رشته با مدل‌ها و اطلاعات آماری مختلف

بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور، صرفا به یک منبهع اعتماد نمی‌کند و اطلاعات و داده های آماری و … را از منابع مختلف تهیه می‌کند.

آینده پژوهی برای بهترین و پردرآمد ترین مشاغل آینده

آشنایی با رشته های دانشگاهی، بازار کار، ادامه تحصیل و امکان تغییر رشته به رشته های بهتر و بالاتر

آگاهی مشاور از قوانین به روز کشور

اطلاع از آخرین قوانین نظام وظیفه، قوانین پذیرش دانشجو، شرایط انتخاب رشته دانشجویان انصرافی و…

بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور می تواند به کمک اطلاعات سال های قبل، تعداد ظرفیت ها در کنکور سال جاری، تغییرات سهمیه ها و پیش بینی استقبال دانش آموزان از رشته های خاص در همان سال بتواند قبولی فرد را در رشته های خاص حدس بزند. البته همانطور که گفته شد یک مشاور حرفه ای می تواند احتمال قبولی شما را عددی بین ۱ تا ۹۹ درصد حدس بزند و معمولا در رتبه های متوسط و بالا قطعیت وجود ندارد.

انتخاب رشته دستی و شخصی

منظور از انتخاب رشته دستی، انتخاب رشته محل به صورت انفرادی و از دفترچه انتخاب رشته کنکور در سال 1402 می‌باشد. با توجه به تغییرات گسترده در نحوه برگذاری و جذب دانشجو در کنکور 1402 و همچنین حذف بیش از 800 رشته محل از دفترچه انتخاب رشته، باید زمان کافی را برای هر داوطلب اختصاص داد.

متاسفانه اغلب نرم افزارهای کامپیوتری انتخاب رشته با داده‌های آماری سال‌های قبل به شما پیشنهاداتی ارائه می‌دهند که با توجه به تغییرات گسترده، معمولا کمترین احتمال قبولی را برای داوطلب رقم می‌زنند.

بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور برای رشته تجربی

در سال‌های اخیر شاهد رقابت سخت داوطلبان در رشته تجربی هستیم. اغلب دانش آموزان برای ورود به رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی، فیزیوتراپی و سایر رشته‌های پیراپزشکی رشته تجربی را در دبیرستان انتخاب می‌کنند؛ آمار داوطلبان تقریبا 700 هزار نفری رشته تجربی و تقریبا 100 هزار نفری در رشته ریاضی و انسانی نشان دهنده رقابت فشرده برای ورود به رشته‌های دانشگاهی در شاخه های پزشکی و پیراپزشکی است.

حال اگر به تعداد داوطلبان بسیار زیاد، ظرفیت پایین در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در مقایسه با رشته‌های مهندسی و مدیریت و … را اضافه کنیم، اهمیت انتخاب رشته حرفه‌ای برای داوطلبان رشته تجربی در کنکور واضح‌تر خواهد شد.

در انتخاب رشته کنکور برای داوطلبان تجربی، نقش مشاور انتخاب رشته کنکور اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. وجود دانشگاه‌های پزشکی و پیراپزشکی مختلف مانند پردیس خودگردان، دانشگاه آزاد، روزانه، ظرفیت مازاد و همچنین سهمیه های 25 درصد، 5 درصد، بهیاران، مناطق محروم و …. بر ریسک انتخاب رشته توسط خود داوطلب و یا افراد بی تجربه اضافه می‌کند.

همچنین قوانینی مانند ادامه تحصیل از لیسانس به پزشکی، تغییر رشته، مهاجرت و بازگشت به دانشگاه‌های داخلی اگر توسط مشاور آشنا به قوانین بررسی و برای داوطلب تشریح شود، می‌تواند از بار استرس فزاینده و یا شرکت مجدد در کنکور پیشگیری نماید.

ترسیم آینده شغلی برای تمام رشته ها با سه هدف کسب درآمد، مهاجرت، ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر با تشریح دشواری‌های هر مسیر، برآورد میزان هزینه برای داوطلب و همه مواردی که شخص باید در ادامه زندگی با آن‌ها مواجه شود از وظایف مشاوران حرفه‌ای و برتر انتخاب رشته کنکور تجربی است.

بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور در رشته ریاضی

با توجه به بیانیه سازمان سنجش و آموزش کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی تعداد 800 رشته از دفترچه انتخاب رشته کنکور سال 1402 به نسبت سال 1401 حذف خواهند شد که اغلب این 800 رشته محل به رشته‌های ریاضی و انسانی تعلق دارد. همچنین تعدادی رشته تحصیلی جدید به انتخاب رشته کنکور 1402 اضافه شده است که اغلب از رشته‌های جدید و روز دنیا و دارای بازار کار بکر برای فارغ التحصیلان آن ها در  سال‌های آینده است.
شناخت صحیح از کد رشته‌های حذف شده و رشته‌های جدید توسط مشاور انتخاب رشته کنکور ریاضی، احتمال قبولی را بسیار بالا می‌برد و همچنین تضمینی برای اشتغال، ادامه تحصیل، مهاجرت در سال‌های آینده است.

بر خلاف ایران و کشورهای جهان سوم که رشته‌هایی مانند پیراپزشکی و پزشکی از درآمد بالا و بازار کار مناسب برخوردارند در کشورهای پیشرفته رشته‌های مهندسی، علوم‌ پایی (ریاضی، فیزیک، شیمی، علوم کامپیوتر) از لحاظ اشتغال و درآمد در وضعیت بسیار مطلوبتری نسبت به رشته های پزشکی قرار دارند.

مشاوران برتر انتخاب رشته ریاضی، با توجه به آینده پژوهی و اطلاعاتی که از آینده علوم و پیشرفت تکنولوژی دارند، بهترین رشته برای ادامه تحصیل، مهاجرت، کسب درآمد و …. را به شما پیشنهاد می‌دهند. به طور مثال بیشتر از 7 سال است که به دانش آموزانم پیشنهاد تحصیل در رشته مهندسی آب، کامپیوتر، ریاضی و یادگیری زبان چینی را می‌دهم که امروزه دلیل آن بر همگان آشکار است. همین طور امروز هم برای آینده پیشنهاد رشته‌هایی را می‌دهیم که به محض دریافت مدرک لیسانس جذب بازارکار شوید و یا به راحتی در دانشگاه‌های برتر ایران و یا مطرح دنیا مانند هاروارد، MIT ,… ادامه تحصیل دهید.

بهترین مشاوران انتخاب رشته کنکور در تهران و ایران بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور رشته ریاضی، رشته تجربی، رشته انسانی رشته هنر و زبان استاد امیر حسین افشار

بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور؛ رشته انسانی

رشته علوم انسانی هم امسال شاهد افزایش تعداد داوطلبان شرکت کننده در کنکور است. متاسفانه در ایران به رشته‌های علوم انسانی بهای کمتری داده می‌شود و رشته‌هایی مانند مردم شناسی، جامعه‌ شناسی، خبرنگاری و … که در کشورهای دیگر طرفداران زیادی دارد در ایران به علت شرایط شغلی و … کمتر به چشم می‌آیند. به هر ترتیب در رشته علوم انسانی هم رشته‌های پرمتقاضی مانند حقوق، فقه و حقوق اسلامی، حسابداری، مجموعه مدیریت و اقتصاد و …. وجود دارد که به علت ظرفیت کم در دانشگاه‌های برتر (دانشگاه‌های سراسری، آزاد مراکز استان) رقابت سختی برای تصاحب صندلی در آن شکل گرفته است.

مشاور انتخاب رشته انسانی با توجه به هدف شما در بلندمدت، می‌تواند بهترین رشته‌های ممکن را برای ادامه تحصیل به شما پیشنهاد کند که ضریب موفقیت خود را در قبولی انتخاب رشته و موفقیت تحصیلی و شغلی بالا ببرید.

بهترین مشاوره انتخاب رشته هنر و زبان‌های خارجی

معمولا دانش آموزانی که رشته هنر و یا زبان‌های خارجی در کارنامه کنکور خود می‌بینند وضعیت بهتری نسبت به سه رشته اصلی ریاضی، تجربی و انسانی دارد. این داوطلبان فکر می‌کنند که با توجه به رتبه بهتر در هنر و زبان، در این رشته‌ها شانس قبولی بالاتری دارند؛ اما به علت ظرفیت محدود و بسیار پایین رشته‌های هنر و زبان در دانشگاه‌های برتر احتمال قبولی بالاتری نخواهند داشت.

همچنین اغلب دانش آموزان رشته‌های ریاضی، تجربی و انسانی از آینده شغلی و ادامه تحصیل رشته‎‌های مربوط به کنکور هنر و زبان و شرایط مهاجرت آن اطلاعی ندارند. به داوطلبان انتخاب رشته کنکور توصیه می‌شود که که 150 انتخاب خود را که شامل انتخاب رشته‌های مربوط به 3 رشته هستند را به انتخاب‌هایی اختصاص دهند که احتمال قبولی بیشتر و آینده بهتری دارند.

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان دارای ضوابط پذیرش خاصی است. در گذشته محدودیت تراز کل و محدودیت سنی برای انتخاب این دانشگاه وجود نداشت؛ اما طی سال‌های گذشته مجموع قوانینی برای پذیرش این دانشگاه مانند حداقل تراز کل و محدودیت سنی اعمال می‌شود. همچنین داوطلبانی که دارای تراز و شرایط سنی باشند با توجه به ظرفیت بومی هر استان از بین رشته‌های ارائه شده در دفترچه رشته‌محل‌های مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنند.

اگر داوطلب در رشته محل انتخابی، به مصاحبه دعوت شود باید مراحل مصاحبه و گزینش را طی کند و در صورت قبولی نتیجه نهایی در نتیجه کنکور اعلام خواهد شد. در صورت عدم پذیرش در مصاحبه رشته‌های بعدی را در صورت قبولی به عنوان نتیجه نهایی اعلام خواهند کرد.

نکته مهم در انتخاب رشته فرهنگیان ظرفیت تخصیص یافته بومی و بسیار کم در هر رشته محل است. داوطلبانی که می‌خواهند در انتخاب رشته کنکور حتما قبول شوند، باید برای تک تک انتخاب‌ها و اولویت‌های قرار گیری رشته ها برنامه داشته و اصطلاحا با انتخاب رشته‌هایی که قبول نمی‌شوند، احتمال قبولی خود را کم و یا غیر ممکن نکنند. به عنوان مثال با توجه به تصویر زیر که از دفترچه انتخاب رشته کنکور رشته ریاضی در سال 1401 انتخاب شده است، ظرفیت رشته محل ها در شهر بزرگ تهران به صورت 1و2 نفر با توجه ظرفیت اختصاص داده شده است.

ظرفیت جدید دانشگاه فرهنگیان و انتخاب رشته فرهنگیان توسط بهترین مشاوران انتخاب رشته کنکور

انتخاب رشته برای دانشگاه‌های دارای تعهد خدمت، مصاحبه و خاص (نیمه متمرکز)

برخی از دانشگاه‌ها که آن‌ها را معمولا به اسم دانشگاه‌های تعهدی، دارای گزینش و مصاحبه یا نیمه متمرکز می‌شناسیم دارای شرایط قبولی و روشی غیر از دانشگاه‌های معمول هستند. تسلط مشاور انتخاب رشته بر قوانین پذیرش و مصاحبه هر دانشگاه قبولی شما را در نتیجه نهایی تضمین خواهد کرد. دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، دانشگاه شاهد، دانشگاه بقیه الله (عج)، دانشگاه افسری شهید ستاری، دانشگاه امام حسین (ع)، دانشگاه امام علی (ع) و برخی دانشگاه‌های غیرانتفاعی مانند دانشگاه رفاه، دانشگاه امام صادق (ع) از جمله دانشگاه های دارای شرایط خاص در پذیرش می‌باشند.

ظرفیت جدید دانشگاه فرهنگیان و انتخاب رشته فرهنگیان توسط بهترین مشاوران انتخاب رشته کنکور

انتخاب رشته 4 بعدی توسط استاد افشار

این انتخاب رشته شامل مراحل مختلفی است.

  • انتخاب رشته توسط قویترین نرم افزار و بانک داده کشور
  • انتخاب رشته دستی با داده های آماری تحلیل شده سال های گذشته
  • انتخاب رشته دستی با داده های آماری سال 1402، تخصیص سهمیه ها، ظرفیت‌های جدید و رشته‌های حذف و اضافه شده در دفترچه امسال
  • انتخاب رشته با توجه به آینده پژوهی و صعود و سقوط رتبه ‌های پذیرفته شده با توجه به اقبال عمومی (کاملا تخصصی و فقط توسط استاد امیر حسین افشار)

انتخاب رشته نرم افزاری یا کامپیوتری

اغلب نرم افزارهای موجود برای انتخاب رشته دارای الگوریتمی گذشته محور می‌باشند؛ یعنی آمار و اطلاعات رتبه‌های قبولی در سال‌های گذشته را جمع آوری می‌کنند و در بانک اطلاعاتی نرم افزار ثبت می‌کنند. در انتخاب رشته امسال، نرم افزار در بانک اطلاعاتی خود جستجو و با توجه به رتبه های قبولی پارسال و سال‌های قبل، رشته‌هایی را به شما پیشنهاد میکند.

یقینا انجام این مدل انتخاب رشته برای کنکور جدید کامل نیست و احتمال خطاهای بسیاری در نتیجه آن وجود دارد که به برخی از آن ها اشاره میکنیم:

  • بانک اطلاعاتی ناقص (سازمان سنجش اطلاعات قبولی و رتبه‌ها را منتشر نمی‌کند، بنابراین کانون فرهنگی آموزش از دیتا یا بانک داده خود استفاده می‌کند، گزینه 2 از بانک اطلاعاتی خود و ….)
  • تغییر ظرفیت رشته محل‌ها (به طور مثال دانشگاه شریف در رشته برق و الکترونیک سال قبل 120 نفر پذیرش می‌کرد که امسال به 100 نفر تقلیل پیدا کرده است. حال اگر شخصی پارسال با رتبه 120 کل در دانشگاه شریف قبول شده باشد، رتبه 101 امسال به احتمال زیاد قبول نمیشود مگر این که رتبه‌های قبلی انتخاب رشته نکنند و یا رشته دیگری را به عنوان اولین رشته انتخاب کنند)
  • تغییر در اعمال و تعداد سهمیه‌ها
  • اضافه یا حذف شدن برخی سهمیه‌ها مانند مناطق سیل زده، زلزله زده، محروم و ….
  • شرایط بومی گزینی و جنسیتی
  • پیشنهاد یکسان برای یک طیف رتبه (به طور مثال خانم احمدی با رتبه 1000 و خانم نرگسی با رتبه 1100 که هر دو ساکن شهر تهران هستند، خروجی با پیشنهادات تقریبا یکسانی دریافت می‌کنند)
  • تغییر در سلیقه و علایق ترتیب انتخاب رشته ها(برخی سال ها دندانپزشکی، برخی سال ها پزشکی یا داروسازی اولویت اول اغلب داوطلبان می‌شود)

به هر ترتیب اجرای نرم افزار به تنهایی کافی نیست و فقط می‌تواند اطلاعاتی در مورد گذشته به شما ارائه دهد.

دیتاساینس و تحلیل داده در انتخاب رشته

سه بعد دیگر در انتخاب رشته 4 بعدی بر پایه علم تحلیل داده و جمع آوری اطلاعات برخط و گذشته و همچنین آینده پژوهی جهانی استوار است.

آینده پژوهی تحصیلی و شغلی برای قبولی در بهترین رشته و دانشگاه توسط بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور
کتاب مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی و معرفی رشته ها برای انتخاب رشته کنکور در ایران و مهاجرت تحصیلی

لیست بهترین مشاوران انتخاب رشته کنکور

اگر در گوگل جستجو کنید به سایت‌های مختلفی مانند نی‌ نی سایت برخورد خواهید کرد اسامی مشاورانی در آن ها به عنوان بهترین مشاوران انتخاب رشته کنکور وجود دارد.

اسامی بهترین مشاوران انتخاب رشته کنکور
  • استاد امیر حسین افشار
  • استاد نادر شکوری
  • استاد یوسف جلالی
  • استاد نکویی
  • کاظم قلم چی
  • استاد وحید تمنا
  • استاد هلاکویی

اما در میان برترین مشاوران انتخاب رشته کنکور هم باید بهترین مشاور انتخاب رشته را پیدا کرد.

ساده ترین راه تشخیص و اطمینان از کارآیی یک مشاور حرفه‌ای انتخاب رشته کنکور تعداد دانش آموزانی است که برای آن ها انتخاب رشته انجام می‌دهد. اگر داوطلبی در کنکور سراسری و آزاد انتخاب رشته انجام دهد، 250 انتخاب دارد که اگر مشاور حرفه‌ای فقط بخواهد با توجه به علایق دانش آموز و احتمال قبولی، این رشته ها را از دفترچه انتخاب رشته گزینش کند، حد اقل 3 ساعت لازم دارد. اگر مدت انتخاب رشته اعلامی سازمان سنجش مانند سال‌های گذشته 6 روز باشد، مشاور می‌تواند روزانه حداکثر کار 5 داوطلب را انجام دهد. بنابراین برای انتخاب رشته ایده آل توسط بهترین مشاور انتخاب رشته ظرفیت باید بیش از 30 نفر نباشد.

اگر مشاور یا مرکز انتخاب رشته‌ای به جذب داوطلب بدون درنظر گرفتن ظرفیت بپردازد احتمالا یکی از موارد زیر اتفاق بیفتد:

  • انتخاب رشته نرم افزاری انجام می‌شود
  • مشاور اصلی فقط کار بازبینی انتخاب رشته را انجام می‌دهد و انتخاب اصلی را مشاوران، دستیاران و دانشجوهای سال های قبل انجام میدهند.
  • اگر در مرکز انتخاب رشته فقط انتخاب رشته غیر حضوری، آنلاین، تلفنی و …. برقرار است با تعداد زیادی مشاور قرارداد بسته و کار شما را به آن ها ارجاع می‌دهد.
  • اگر مشاوره به عنوان کار تیمی و مراحلی که به اشخاص متعدد ارجاع داده شود، به احتمال زیاد انتخاب رشته شما از دقت و زمان مشاور اصلی که به نام او ثبت نام کرده اید بهره ای جز بازبینی نخواهد داشت.
چرا باید با یک مشاور انتخاب رشته حرفه ای مشورت کرد؟

در سال های گذشته برخی از داوطلبان با رتبه های ۱۰۰ تا ۵۰۰ در پذیرش دانشگاه مردود شده بودند، یعنی در هیچ رشته ای پذیرفته نشدند. بعد از اعلام اعتراض به سازمان سنجش و رسانه ای شدن این موضوع، رئیس محترم سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام کردند که این افراد در فرم انتخاب رشته خود، فقط ۲ یا ۳ رشته انتخاب کردند که در هیچ کدام پذیرفته نشدند. مثلا پزشکی دانشگاه تهران و پزشکی شهید بهشتی!

استدلال این افراد برای انتخاب فقط ۲ رشته، قبولی دوستان یا اقوام خود در سال های قبل با رتبه های بالاتر در این رشته ها بوده است. باز هم تاکید می کنم، هر سال به علت تغییر ظرفیت دانشگاه ها، تعداد داوطلبان، تغییر سهمیه ها انتخاب رشته مخصوص به خود را دارد و حتما باید به کمک یک مشاور آگاه و باتجربه و ظرفیت های اعلام شده در همان سال، انتخاب رشته کرد.

در طی فرآیند انتخاب رشته، یک مشاور حرفه ای می تواند آینده روشنی از بازار کار، ادامه تحصیل و یا حتی تغییر رشته به رشته دلخواه را ترسیم کند. همچنین با انتخاب های صحیح و اصولی می تواند احتمال قبولی شما را به ۱۰۰ درصد تبدیل کند. انتخاب رشته کنکور برای شما حکم آخرین پنالتی را در جام جهانی دارد. اگر به درستی از این موقعیت استفاده نکنید باید یکسال دیگر هم درس بخوانید، کلاس بروید و هزینه کنید.

با توجه به موارد ذکر شده می توانید مشاور انتخاب رشته با تجربه و حرفه ای را انتخاب نمایید.

رزومه استاد امیر حسین افشار مشاور برتر انتخاب رشته کنکور

  • فارغ التحصیل دبیرستان نمونه دولتی امام صادق (ع) منطقه 9 تهران
  • فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی مکانیک و کارشناسی ارشد MBA دانشگاه تهران (مدیریت کسب و کار)
  • مشاور انتخاب رشته کنکور از سال 1382
  • دارای مدارک بین المللی NLP و هیپنوتراپی
  • مدرس ریاضیات کنکور کارشناسی و ارشد
  • مولف کتاب آینده پژوهی تحصیلی و شغلی
  • مولف بیش از 40 عنوان کتاب مشاوره و انتخاب رشته و ریاضی کنکور
  • طراح آزمون های آزمایشی
  • سخنران و مشاور انگیزشی
  • مشاور کسب و کار و استارتاپ
بهترین مشاوران انتخاب رشته کنکور استاد امیر حسین افشار
بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور استاد امیر حسین افشار در شبکه 3 صدا و سیما

مراحل مختلفی برای انتخاب رشته کنکور طی می‌شود که همگی توسط شخص استاد افشار انجام می‌گیرد و هیچ پشتیبان یا مشاوری در انجام آن دخالت ندارد.

مراحل انتخاب رشته کنکور توسط استاد امیر حسین افشار

مراحل انتخاب رشته قبل از جلسه کنکور

توصیه های هفته آخر برای مرور
جلسات آنلاین و آفلاین انگیزشی قبل کنکور
توصیه های شب کنکور
توصیه های جلسه کنکور

مراحل انتخاب رشته بعد از جلسه کنکور

برگزاری آزمون‌های شخصیت شناسی، شغلی و روانشناسی (MBTI و هالند و …)
برگزاری کارگاه‌های آنلاین و مجازی (تحلیل تست های انجام شده، دلایل لزوم شناخت خود برای انتخاب رشته و…)
چرا برخی از تحصیل انصراف و یا تغییر رشته می‌دهند؟
آموزش مقدماتی انتخاب رشته
معرفی رشته های دانشگاهی
معرفی رشته هایی برای آینده
معرفی رشته های پولساز به غیر از رشته های معمول
معرفی رشته هایی برای مهاجرت
معرفی انواع دانشگاه ها از لحاظ مدرک، شهریه و…
بررسی و آشنایی مقدماتی با آیتم‌های کارنامه

مراحل بعد از اعلام نتایج و مشخص شدن رتبه کنکور

بررسی اولیه کارنامه و اعلام رنج قبولی

انتخاب رشته توسط قویترین نرم افزار و بانک داده کشور
انتخاب رشته دستی با داده های آماری تحلیل شده سال های گذشته
انتخاب رشته دستی با داده های آماری سال 1400، تخصیص سهمیه ها، ظرفیت ها
انتخاب رشته با توجه به آینده پژوهی و صعود و سقوط رتبه ‌های پذیرفته شده با توجه به اقبال عمومی (کاملا تخصصی و فقط توسط استاد امیر حسین افشار)
بهینه سازی 150 انتخاب
کمک و پیشنهاد برای اولویت بندی رشته ها
بازبینی توسط استاد افشار
اعلام تغییرات دفترچه (در صورت انتشار اصلاحیه سازمان سنجش)
بررسی و تایید نهایی
ورود اطلاعات به سایت توسط دانش آموز و اولیا
انتخاب رشته دانشگاه آزاد
خدمات انتخاب رشته پس از اعلام نتایج اصلی
پیشنهاد و انتخاب از بین رشته های پذیرفته شده سراسری و آزاد
کارنامه سبز
تکمیل ظرفیت و …