همه چیز درباره مهاجرت از ایران

در فارسی مهاجرت (migration) را به کوچ نیز تعبیر کرده اند. دو نوع مهاجرت یا کوچ از قدیم الایام وجود داشته است.

  • مهاجرت یا کوچ اجباری:
    در گذشته حاکمان برای حفظ امنیت و جلوگیری از شورش قبائل و… دست به کوچاندن اجباری برخی از افراد و اقوام می زدند، مانند کوچاندن برخی از اقوام کرد به شمال کشور. همچنین به علت جنگ، هجوم دشمنان، خشکسالی و … برخی از افراد و اقوام خودشان به محل دیگری مهاجرت می کردند. همین طور می توان به موج مهاجران سوری در زمان داعش اشاره کرد که به سمت مرز های اروپا روانه شدند و بسیاری از این مهاجران با مشکلات بسیاری در طول مسیر و برای ورود به کشور های اروپایی مواجه گردیدند.
  • مهاجرت اختیاری:
    بسیاری از افراد با پیشرفت علم در اروپا برای تحصیل به اروپا و آمریکا مهاجرت موقت یا دائم داشته اند. یا به طور مثال مردم افغان در چند دهه اخیر برای کار به ایران مهاجرت کرده و برخی در ایران خانه و زندگی تشکیل داده و ماندگار شده اند.

مهاجرت، مهاجرت کاری و تحصیلی از ایران به کشورهای اروپایی و آمریکایی و استرالیا

مهاجرت در جهان به چه معناست؟

مهاجرت که در انگلیسی migration نامیده می شود در لغت به معنی خروج مردم از کشور خود برای سکونت دائم در کشوری دیگر می باشد.

اولین بار حدودا در قرن 17 که مردم غیرنظامی در بین دولت-ملت ها در حال جا به جایی بودند از این کلمه استفاده شد. مهاجرت در سراسر جهان در قرن بیستم با رشد 41 درصدی مواجه شد . این روند صعودی تا حدی ادامه داشت که در سال 2015 حدود 244 میلیون نفر مهاجر در سراسر دنیا وجود داشت.

دلایل مهاجرت و کوچ انسان

آدمی در طی زندگانی همیشه خواهان پیشرفت و تجربه بهترین ها بوده است. رسیدن به کمال، ترقی و پیشرفت همیشه جزو انتخاب ها و اولویت های اولیه انسان ها در سنین مختلف می باشد. افراد ممکن است به دلایل مختلف اعم از اقتصادی، سیاسی، دینی و یا دلایل شخصی تصمیم به کوچ و جلای وطن می‌گیرند.

کوچ و ترک وطن به علت شرایط اقتصادی و فقر

یکی از دلایلی که مردم تصمیم به کوچ از دیاری به دیار دیگر می گیرند مربوط به شرایط اقتصادی و فقر می باشد. از گذشته تا کنون افراد برای فرار از فقر به مهاجرت روی آورده که در قرن نوزدهم بسیاری از افراد برای رهایی از تنگ دستی و فقر به کشور آمریکا مهاجرت کردند. در قرن بیستم با پیشرفت هرچه بیشتر تکنولوژی و کاهش هزینه های حمل و نقل به مرور مهاجرت آسان تر و ساده تر از قبل گردید که این موضوع باعث افزایش نرخ مهاجرت شد.

مهاجرت برای کسب موقعیت بهتر اقتصادی، شغلی، فرهنگی

امروزه افزون بر موارد اقتصادی و سیاسی که از دلایل اصلی migration بوده اند خواسته های انسانی برای رشد و ترقی، پیشرفت، امکانات بیشتر، تحصیلات در مکان های پیشرفته تر از دلایل اصلی مهاجرت به حساب می آیند.

در جهان سالانه افراد زیادی هستند که برای داشتن شغل، درآمد، تحصیلات، نظام آموزشی بهتر و یا بهره وری از خدمات بهداشتی و درمانی از کشورهایی که توسعه کمتری یافته اند به کشور های پیشرفته صنعتی مهاجرت می کنند.

در کشور ما نیز نرخ مهاجرت شغلی و مهاجرت تحصیلی نسبت به سایر مهاجرت ها خواهان بیشتری دارد و سالانه دانشجویان و متخصصین زیادی برای پیشرفت و ارتقا سطح معلومات خود تصمیم به migration می گیرند.

انواع مهاجرت

مهاجرت انواع گوناگونی دارد. در این بخش از مقاله می خواهیم با انواع گوناگون مهاجرت آشنا شویم:

  •  تحصیلی
  • مهاجرت شغلی
  • پناهندگی
  • از طریق سرمایه گذاری
  • از طریق خوداشتغالی
  • استارت آپی

مهاجرت برای تحصیل و کار در دنیا توسط افشار و مکتب آروین

مهاجرت تحصیلی چیست؟

یکی از مهاجرت های رایج در بین مردم به خصوص در بین مردم ایران مهاجرت تحصیلی می باشد. مهاجرت تحصیلی به مهاجرتی گفته می شود که در طی آن شخص به مدت حداقل 12 ماه در یک کشور بیگانه مشغول به تحصیل باشد. کشورهای پیشرفته سالانه به دنبال جذب استعداد های جوان و برابر سازی فرصت های آموزشی جمع زیادی از دانشجویان بین المللی را پذیرش کرده و با بورسیه کردن این دانشجویان آنها را حمایت می کنند. علاوه بر علاقه دانشجویان برای کسب دانش، هدف بسیاری از این دانشجویان گرفتن اقامت دائم کشور مقصد می باشد.

مهاجرت شغلی چیست؟

این نوع از کوچ بیشتر برای افرادی اتفاق می افتد که شخص مهاجر از وضعیت کاری خوبی برخوردار نمی باشد؛ یا به دلیل نبود امکانات کافی در کشور خود برای رسیدن به فرصت های شغلی بهتر و دستیابی به درآمد بالاتر تصمیم به جلای وطن می گیرد. این نوع کوچ یکی از بهترین انواع مهاجرت به جهت دریافت اقامت دائم کشور مقصد می باشد.

پناهندگی چیست؟

شخصی که به اجبار مجبور به ترک وطن و کشور خویش می شود و دیگر امکان بازگشت به کشور خود را ندارد پناهنده می نامند. پناهندگی یک امر غیرقانونی می باشد و پناهندگان بعد از ورود به کشور مورد نظر به عنوان پناهنده که در انگلیسی Asylum seeker نامیده می شود شناخته می شوند و بعد از گذراندن دوره ها و کلاس های آموزشی و مهارتی لازم دیگر به عنوان مهاجر refugee معرفی می شوند.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری چیست؟

گرفتن اقامت به وسیله سرمایه گذاری که عموماٌ شهروندی اقتصادی نیز نامیده می شود به صورتی است که شخص متقاضی قصد دارد تا در طی این مهاجرت مبلغ قابل توجهی را در کشور مقصد سرمایه گذاری کند. این صرف هزینه و سرمایه گذاری باید سبب رشد و پیشرفت اقتصادی کشور مقصد شود. از صفر تا صد این عملیات باید به صورت قانونی و واضح طی شود و همچنین با قوانین و مقررات کشور مقصد هیچ گونه مغایرتی نداشته باشد.

امروزه کشورهای زیادی از این روش مهاجرت استفاده می کنند و تنها هدف آن ها دستیابی به سرمایه مالی نمی باشد. بلکه آنها درجه شهروندی را به افرادی می دهند که از جهات فرهنگی و اجتماعی نیز بتوانند افرادی تاثیر گذار باشند.

برای نمونه زمانی که یک خانواده به کشوری هجرت می کند پس از دریافت اقامت دائم آن کشور، با خرید ملک، هزینه و پرداخت شهریه مدرسه، گسترش و پیشرفت در حوزه کاری و ایجاد اشتغال می تواند در راستای رشد اقتصادی و اجتماعی کشور نیز بسیار مفید واقع شود.

کشورهای مناسب برای اقامت اخذ اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری

  • بلژیک
  • کانادا
  • استرالیا
  • بریتانیا
  • سوئیس
  • پرتغال

مهاجرت از طریق خود اشتغالی چیست؟

این نوع مهاجرت یکی از روش های نوین مهاجرتی می باشد که برای خود اشتغالان روش مناسبی است. خود اشتغالان اغلب افرادی می باشند که در زمینه های ورزشی، فرهنگی و هنری دارای سابقه شغلی بالایی هستند. افراد متقاضی برای دریافت ویزای خوداشتغالی می بایست گواهی مهارت خود در رشته مورد نظر را به همراه تصدیق تمکن مالی به جهت ایجاد کسب و کار در درخواست خود ارائه دهند.

در مهاجرت خوداشتغالی در ابتدا فرد مهاجر اجازه اقامت کوتاه مدتی را کسب می کند و در صورتی که کسب و کار شخص در طی چند سال با موفقیت همراه باشد سپس می تواند اقدام به تمدید اقامت خود نماید. مهاجرت از طریق خود اشتغالی در حال حاضر مهاجرتی مناسب برای مهاجرت به کانادا می باشد.

مهاجرت استارت آپی چیست؟

ممکن است در طی چند سال اخیر نام مهاجرت استارت آپی را شنیده باشید. مهاجرت استارت آپی در بعضی از کشور ها به رسمیت شناخته شده است.

ویزای استارت آپی مناسب کدام افراد می باشد؟

ویزای استارت آپی برای متقاضیانی مناسب است که ایده ای مناسب، سودمند و حساب شده که بتواند برای ایجاد یک کسب و کار جدید مفید واقع شود در سر داشته باشند. این افراد برای شروع نیاز به حمایت و پشتوانه مالی دارند. لازم به ذکر است که ویزای استارت آپی می تواند منجر به اخذ اقامت دائم شود.

کشورهای مناسب برای مهاجرت استارت‌آپی

درحال حاضر کشورهای گوناگونی پذیرای کارآفرینان خلاقی که بتوانند با ایجاد اشتغال و هم چنین توسعه کسب و کار خود نقش مهمی را در اقتصاد محلی داشته باشند، می باشند.

  • ایرلند
  • شیلی
  • کانادا
  • استرالیا
  • فنلاند
  • نیوزلند
  • هلند
  • ایتالیا
  • لیتوانی
  • سنگاپور
  • بریتانیا
  • اسپانیا
  • ایالت متحده
  • دانمارک

کشورهای نام برده شده در قسمت بالا هر یک دارای قوانین و مقررات مختص به خود می باشند و دارای شرایط مختلف هستند؛ اما در حالت کلی شرط اصلی برای اخذ این ویزا مهارت های شغلی و سابقه کاری فرد متقاضی، میزان تاثیر ایده شغلی مطرح شده در کشور مقصد و هم چنین میزان سرمایه مورد نیاز برای پروژه مورد نظر است.

اهمیت شناسایی بهترین کشور برای مهاجرت

جلای وطن همیشه برای یک زندگی بهتر اتفاق می افتد. هیچ شهروندی حاضر نیست تا با ترک کشور و دیار خود به یک زندگی سطح پایین تر و بی کیفیت تر برسد. در طول تاریخ، کوچ در تمام اقوام و ملل جهت فرار از ظلم پادشاهان ستمگر، خشکسالی، عقاید مذهبی، تحصیل و یا رونق در تجارت صورت گرفته است. این روز ها هم اغلب ایرانیان برای ادامه تحصیل یا پیدا کردن شغل و حرفه مناسب به دنبال بهترین کشور برای زندگی می باشند.

مهاجران به خوبی می دانند که در سال های اول کوچ و اقامت در کشور دیگر با سختی هایی رو به رو خواهند بود؛ اما به امید آینده و زندگی بهتر برای خود و فرزندانشان، تمام سختی ها را با جان و دل می پذیرند؛ با انتخاب بهترین کشور از لحاظ تطابق با شرایط خود، می توانید از دشواری های کوچ و شرایط ماندگاری در کشور دیگر کاست.

برخی از هموطنان ما، با صرف هزینه های بسیار، سال ها برای هجرت به کشور دیگری تلاش می کنند؛ اما به دلیل عدم آگاهی از قوانین آن کشور موفق به دریافت ویزا و اقامت نمی شوند. برخی دیگر نیز بعد از جلای وطن به انتخاب اشتباه خود پی میبرند که باز هم متحمل هزینه های سنگین خواهند شد. بنابراین با آشنایی بیشتر با قوانین کشور های مهاجر پذیر و شرایط زندگی در این کشور ها از وارد شدن صدمات مالی و معنوی فراوان به خود جلوگیری کنید.

لیست بهترین کشور ها برای مهاجرت ایرانیان

قبل از معرفی بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان به خاطر داشته باشید که، بهترین کشور برای هر شخص با شخص دیگر متفاوت است. این تفاوت ممکن است به علت نوع مهاجرت باشد. به طور مثال مهاجرت برای یک مهندس مکانیک به آلمان و یا یک وکیل به این کشور کمی تفاوت دارد. همچنین وجود اقوام و دوستان در یک کشور مهاجر پذیر، ممکن است در مهاجرت شما، همچنین فضای عاطفی بعد از مهاجرت، کاریابی و … تاثیر عمیقی بگذارد.

بنابر آمار های جهانی که از منابع رسمی و غیر رسمی جمع آوری شده است، برخی از کشور ها دارای شرایط زندگی، شغلی، رفاهی و درمانی بهتری برای مهاجران می باشند. در ادامه به معرفی بهترین کشور برای کوچ و ادامه زندگی ایرانیان می پردازیم:

باز هم تاکید می کنم، شرایط مهاجرت برای هر شخصی نسبت به شخص دیگر در کشور های مختلف، متفاوت است. حالا به بررسی کوتاه این کشور ها برای مهاجرت می پردازیم:

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

یکی از اهداف اصلی برای ترک وطن و دیار، کار و اشتغال می باشد. داشتن شغل خوب با درآمد بالا می تواند انسان را برای داشتن زندگی هرچه بهتر یاری کند. شغل مناسب شغلی است که شخص تمام مدت استرس و دلهره اخراج شدن از کار و یا تعطیلی کار را نداشته باشد، درآمد کار به صورتی باشد که به اصطلاح دخل و خرج باهم همخوانی داشته باشد، رفاه و آسایش تامین باشد و درنهایت بتوان توسط حرفه مورد نظر به سطح استانداری از زندگی رسید و از آن لذت برد.

کشورهای مناسب برای مهاجرت کاری ایرانیان عبارتند از:

  • کانادا
  • استرالیا
  • آلمان
  • نروژ
  • سوئیس
  • نیوزلند

اکنون به جهت آشنایی بیشتر شما با هر یک از کشورهای نام برده شده به توضیح مختصر و مفیدی خواهیم پرداخت.

مهاجرت کاری به کانادا

آیا کانادا نیازی به تعریف دارد؟

کانادا یکی از بهترین کشور های مهاجر پذیر در قاره آمریکا می باشد که ایرانیان علاقه بسیاری به انتخاب و زندگی در این کشور دارند. برنامه مهاجرتی کشور کانادا برای سه سال آینده یعنی سال های 2021 تا 2023 به صورتی است که با توجه به سیاست های جدید این کشور مهاجرت کاری در طی این سه سال نام برده شده اولویت اصلی این کشور می باشد.

کانادا از نظر اقتصادی کشوری قدرتمند می باشد، این کشور در برخی از حیطه های کاری با کمبود نیروی متخصص و ماهر و یا با هرم جمعیتی پیر مواجه می باشد که از این رو در تلاش است تا با جذب مهاجران ماهر و توانمند این کمبود خود را برطرف ساخته و به توسعه اقتصادی کشور خود کمک کند.

تاثیر کرونا بر روی شرایط کشور کانادا

ویروس همه گیر کرونا اقتصاد بسیاری از کشورها را برهم زد. کشور کانادا نیز یکی از کشورهایی بود که کرونا بر اقتصاد آن تاثیر منفی گذاشت؛ از طرفی با کاهش آمار مهاجرت این کشور با بحران های اساسی و جدی در بازار کار خود رو به رو شد. اکنون کانادا در حوزه های مهندسی، مدیریت و حسابداری با کمبود نیروهای ماهر و متخصص رو برو می باشد که هدف این کشور جذب نیروهای کاری حرفه ای در این زمینه ها است.

طبق برنامه جدید، این کشور هر سال در حدود 400 هزار مهاجر به این کشور خواهد پیوست که مجموعا برابر رقم یک میلیون و دویست هزار نفر در طی این سه سال خواهد شد. از میان جمعیت گفته شده در حدود 60درصد متقاضیان از روش های مختلفی انتخاب خواهند شد که عبارتند از:

  • برنامه مهاجرت استانی
  • اکسپرس اینتری
  • پایلوت آتلانتیک

مهاجرت کاری به استرالیا

در چند سال اخیر استرالیا تقریبا بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان از لحاظ شرایط پذیرش و زندگی بوده است. استرالیا کشوری امن و آرام در نیمکره جنوبی کره زمین است. این کشور با اغلب کشور های دنیا دارای رابطه اقتصادی و تجاری خوب است. شرایط پذیرش مهاجران نیز نسبت به کشور های دیگر کمی آسان تر است.

همچنین شهروندان این کشور از لحاظ رفاه اجتماعی و امنیت شغلی در سطح مطلوبی قرار دارند. استرالیا نیز مانند کانادا یکی از کشورهای تحت فرمان انگلیس می باشد.

مهاجرت کاری به آلمان

آلمان یکی از کشور های محبوب برای مهاجرت و از دیدگاه برخی بهترین کشور برای کار می باشد که دارای بازار اقتصادی قدرتمندی است. این کشور به عنوان غول صنعتی اروپا، گزینه مطلوبی برای مهاجران به شمار می رود. پیشرفت علمی و صنعتی روز افزون آلمان، اقتصاد قابل اعتماد و درآمد تقریبی 100000 دلار برای مهاجران، این کشور را به یک گزینه خوب برای مهاجرت تبدیل کرده است.

علاوه بر این نرخ بیکاری پایین و اقتصاد رو به رشد این کشور را به مکانی بسیار مناسب برای کار تبدیل کرده است. رفاه اجتماعی و امنیت شغلی نیز به مقبولیت آلمان، نزد مهاجران آسیایی افزوده است.

مشاغل مورد نیاز برای کار در آلمان

کشور آلمان دارای هرم جمعیتی پیر است که با تکیه بر این موضوع این کشور با کمبود های جدی در حوزه های تخصصی رو به رو خواهد شد که مشاغل مربوط به حوزه بهداشت و سلامت یکی از این مشاغل می باشد. اشخاص با دارا بودن مدرک معتبر پس از گذراندن دوره های کوتاهی در آلمان می توانند مشغول به کار شوند.

با توجه به Covid 19 کشور آلمان نیاز شدیدی به پرستاران ماهر و زبردست دارد که فرصتی مناسب برای مهاجرت کاری به این کشور می باشد.

شاخه مهندسی و مشاغل مربوط به حوزه فنی و مهندسی در کشور آلمان طرفداران زیادی دارد. تمامی افراد با داشتن مدارک معتبر در شاخه های زیر به راحتی می توانند با موقعیت های شغلی زیادی در این کشور رو به رو شوند.

علاوه بر موارد بالا افرادی که دارای مدارک معتبر در رشته های ریاضی، علوم طبیعی، تکنولوژی و تکنولوژی اطلاعات هستند امکان برخورداری از فرصت شغلی مناسب را در این کشور خواهند داشت.

مهاجرت کاری به نروژ

کشور نروژ دارای ذخایر بزرگ نفت و گاز، آب شیرین و صنایع قدرتمند و در حال رشد زیادی می باشد که برخی از آن ها عبارتند از:

  • صنعت نساجی
  • صنعت معدن کاری
  • صنایع غذایی
  • صنعت تولید چوب
  • صنعت تولید کاغذ

این کشور به دلیل دارا بودن صنایع قدرتمند نام برده شده فرصت های شغلی زیادی را برای مهاجران به این کشور به وجود آورده است. در آمد متوسط سالانه در کشور نروژ تقریبا 100 هزار دلار است.

نروژ نیز در سال های اخیر دارای پیشرفت های صنعتی و علمی فراوان بوده است. از این رو برای تامین نیروی کار متخصص و جوان، اقدام به جذب مهاجران از روش های کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری می کند.

مهاجرت کاری به سوئیس

چندمین سال متوالی است که سوئیس بهترین کشور برای migration از سوی سازمان های بین المللی و رسمی اعلام می شود. درآمد متوسطه مهاجران در کشور سوئیس به 188275 دلار می رسد. با یک ضرب ساده در قیمت دلار امروز، می توانید درک کنید که این درآمد قابل توجه است.

سوئیس برای مهاجرت کاری بسیار مناسب می باشد. درآمد مهاجران در کشور زیبای سوئیس تقریبا 2 برابر درآمد جهانی است. بنابراین می توان گفت بهترین کشور برای کوچ ایرانیان سوئیس است. البته کیفیت زندگی هم در سوئیس در این رتبه بندی بی اثر نبوده است.

تاثیر کرونا بر شرایط کشور سوئیس

با توجه به شیوع ویروس کرونا در سال جاری با این حال باز هم کشور سوئیس از شرایط کاری و بازار کاری خوبی برخوردار است. اقتصاد رو به رشد، نرخ بیکاری پایین، ارزش پولی بالا و هم چنین قدرت خرید فوق العاده، این کشور را به کشوری ایده آل برای migration تبدیل کرده است.

مهاجرت کاری به نیوزلند:

همانطور که می‌دانید نیوزلند یک جزیره کوچک در جنوب غرب اقیانوس آرام می باشد که دارای اقتصادی بسیار بسیار پیشرفته و پررونق است.

سیاست های محیط زیستی از جایگاه بالایی در این کشور برخوردار می باشند و کشاورزی بخش عمده ای از اقتصاد کشور نیوزلند را در بر میگیرد.

بهترین کشور ها برای مهاجرت تحصیلی

در سراسر دنیا افراد زیادی وجود دارند که تصمیم به ادامه تحصیل در کشور دیگری می گیرند؛ این افراد می‌خواهند تا تحصیلات خود را در کشوری دیگر با امکانات و سطح علمی بالاتری ادامه دهند. برای مهاجرت تحصیلی نیز مانند سایر روش ها، سوال های متعددی در ذهن متقاضی به وجود خواهد آمد.

برای انتخاب رشته، کشور مقصد باید اطلاعات جامع و صحیحی را در دست داشته باشد تا بتواند بهترین تصمیم گیری را کند. زیرا افرادی را مشاده کرده ایم که پس از مهاجرت به یک کشور توانایی تحمل فضا را نداشته اند و یا بسیاری به دلیل عدم علاقه به رشته تحصیلی خود از دانشگاه انصراف می دهند.

کشورهای مناسب برای مهاجرت تحصیلی عبارتند از:

  • کانادا
  • استرالیا
  • آلمان
  • آمریکا
  • انگلستان
  • سوئیس
  • هلند
  • فرانسه
  • اسپانیا
  • دانمارک

کشورهای نام برده شده در قسمت بالا از بهترین دانشگاه ها در تمام جهان برخوردار هستند.

دلایل برتری دانشگاه ها در کشورهای ذکر شده

موارد زیر سبب گردیده تا این کشورها به عنوان مناسب ترین انتخاب به حساب آیند:

  • کیفیت آموزش بسیار بالا
  • تدریس علوم روز دنیا
  • تدریس کاربردی
  • خوابگاه
  • اجازه کار در حین تحصیل
  • وام های دانشجویی
  • بورسیه

بهترین کشور ها برای پناهندگی:

همانطور که در بخش های قبلی گفته شد پناهندگی نیز نوع دیگری از کوچ می باشد که در واقع جزو آخرین راه ها برای شخص مهاجر و شاید هم بتوان گفت اشتباه ترین انتخاب برای فرد متقاضی می باشد. برای افرادی که از این راه اقدام به مهاجرت می کنند اغلب در خوش بینانه ترین حالت دو موضوع اتفاق می افتد:

در حالت اول این افراد مجبور به زندگی با افرادی در شرایط نامناسب در کمپ ها می باشند تا پاسخ پناهندگی خود را دریافت کنند.
در حالت دوم این افراد از کشور دیپورت شده و به کشور دیگری منتقل می شوند.

کشورهای مناسب برای پناهندگی عبارتند از:
  • آمریکا
  • ترکیه
  • صربستان
  • بنگلادش
  • کنیا
  • انگلستان
  • یونان
  • آلمان

اگرچه پناهندگی جزو آخرین گزینه برای migration می باشد و توصیه خاصی بر آن نمی شود و توصیه می شود در مقابل از روش های قانونی برای کوچ استفاده شود اما کشورهای ذکر شده نسبت به سایر کشور ها به دلیل موارد زیر مناسب تر می باشند:

  • روند پذیرش سریع تر
  • کمپ های تمیز تر
  • فراهم کردن امکانات گرمایشی و سرمایشی
  • تهیه خوراک

درباره‌ی arvinpub

همچنین ببینید

مهاجرت تحصیلی به آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان یکی از بهترین روش های مهاجرت آلمان یکی از کشور های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *