استوری اینستاگرام و جذب مخاطب

استوری اینستاگرام و جذب فالوور بیشتر

استوری اینستاگرام چیست؟ برای رقابت با توییتر ،INSTAGRAM در سال ۲۰۱۳ مولفه ویدیویی ۱۵ ثانیه ای را بر

استوری اینستاگرام چیست؟

برای رقابت با توییتر ،INSTAGRAM در سال ۲۰۱۳ مولفه ویدیویی ۱۵ ثانیه ای را بر روی سیستم عامل خود منتشر کرد،که امروزه این آپشن اینستاگرام را تحت عنوان استوری(story)  می شناسیم.جالب است بدانید که در ۲۴ ساعت اول حدود ۵ میلیون فیلم بارگزاری شد.در این اپلیکیشن، استوری به کاربران امکان می دهد تا عکس ها و فیلم های خود را تحت عنوان داستان های کوتاه که هر یک دارای مدت زمان ۱۵ ثانیه ای می باشد منتشر نمایند و حتی می توانید چند عکس و یا فیلم را پشت سر هم در استوری خود منتشر کنید. استوری های منتشر شده تنها مدت زمان ۲۴ ساعت در صفحه شما باقی خواهد ماند و پس از آن به صورت خودکار از پیج شما پاک می شوند. اکنون استوری های اینستاگرام یکی از محبوب ترین ویژگی های این شبکه اجتماعی می باشد و امروزه در ایران مدت زمان آن ۱۵ ثانیه می باشد که احتمال دارد در آپدیت های آینده به ۶۰ ثانیه نیز برسد.

چگونه استوری بگذاریم؟

استوری ها در اینستاگرام به چند دسته تبدیل می شوند:

  • استوری نرمال (normal)
  • استوری بومرنگ (boomerang)
  • استوری ریوایند (rewind)
  • استوری هندزفری (hands-free)
  • استوری لایو (live)
  • استوری سوپرزوم (superzoom)

استوری نرمال (normal) :

در این نوع STORY باید عکس و یا ویدیویی را از بین داشته های خود در گالری موبایلتان انتخاب کنید و آن را به اشتراک بگذارید و هم چنین می توانید با دوربین موبایل در لحظه فیلم و یا عکس بگیرید به صورتی که با یک بار فشردن دایره ای که در پایین صفحه می آید عکس گرفته و با نگه داشتن روی آن می توانید ویدیو ثبت نمایید.

استوری بومرنگ (boomerang) :

بومرنگ عمدتا برای اتصال چندین عکس به یکدیگر و یا نمایش به صورت گیف و انیمیشن می باشد و هم چنین می توانید با بومرنگ فیلم برداری کرده و حرکت انیمیشنی و جذابی را نمایش دهید.

استوری ریوایند: (rewind)

ریوایند برای اشتراک عکس ممکن نیست و تنها برای ویدیو های شما کاربرد دارد به این صورت که فیلمی کوتاه مثلا ۱۵ ثانیه ای گرفته و آن را به اشتراک گذارید و فیلم اشتراکی شما از  انتها به ابتدا پخش خواهد شد.

استوری هندزفری: (hands-free)

اگر توضیحات گفته شده در استوری ریوایند را مطالعه کرده باشید این استوری نیز دقیقا همان استوری ریوایند می باشد فقط تنها تفاوت این استوری در پخش فیلم می باشد که در استوری هندزفری پخش فیلم از ابتدا به انتها بوده و این روند به همین صورت ادامه دارد.

استوری لایو (live) :

همانطور که از اسم آن  مشخص می باشد این استوری مربوط به پخش ویدیو زنده می باشد. به محض اینکه شما استوری لایو خود را شروع می کنید تمام فالوور های شما از طریق پیغام و نوتیفی که به آن ها می رود آگاهی پیدا خواهند کرد.این نوع استوری در واقع نوعی از ویدیو می باشد و حداکثر دارای ۲۴ ساعت زمان می باشد.افراد می توانند در لایو شما شرکت کنند و join شوند و در زیر صفحه با تایپ کردن به شیوه کامنت گزاری با شما صحبت کنند و ارتباط گیرند و شما می توانید در لحظه پاسخ دهید.پس از اتمام لایو تعداد بیننده به شما نمایش داده خواهد شد و می توانید لایو خود را به مدت حدودا ۲۴ ساعت ذخیره کنید تا اگر بعضی از فالوور هایتان در آن زمان آنلاین نبوده اند پس از آنلاین شدن لایو شما را تماشا کنند.

استوری سوپرزوم (superzoom):

این قسمت از استوری که دارای قابلیت های جالبی می باشد چندین تم متفاوت که اکر تم ها با توجه به اسم این آیکون بر زوم کردن روی یک سوژه تمرکز دارند طراحی شده است.تم های گوناگون عاشقانه،هیجانی و…در این قسمت وجود دارد که با توجه به موضوع استوری می توانید یکی از این موارد را انتخاب کنید.استفاده از سپرزوم برای عکس امکان پذیر نبوده و باید استوری شما یک ویدیو کوتاه باشد.

نحوه گذاشتن استوری در اینستاگرام:

در این مرحله می خواهیم گذاشتن استوری را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم:

  • مرحله اول:

در گام اول روی your story کلیک کنید و چنانچه از نسخه فارسی اینستاگرام استفاده می کنید باید روی داستان شما کلیک نمایید.

  • مرحله دوم:

در این مرحله صفحه ای برای شما باز می شود که در کادر پایین آن انواع گوناگون استوری که در قسمت قبل هر یک را توضیح دادیم نشان داده خواهد شد که می توانید نوع استوری انتخابی خود را با چپ و راست بردن صفحه انتخاب کنید.

  • مرحله سوم:

پس از انتخاب نوع استوری برای آغاز استوری روی دایره وسط بزنید تا استوری شما شروع شود و برای ویدیو گرفتن باید دستتان را روی استوری نگه دارید.

  • مرحله چهارم:

در این مرحله قبل از ارسال و اشتراک گذاری استوری با دوستانتان می توانید از آپشن های قرار داده شده در قسمت بالا استفاده کنید که شامل درج استیکر،نوشتن متن،نقاشی و قطع کردن صدا می باشد که قسمت متن دارای چندین فونت و رنگ های متفاوت می باشد و هم چنین قسمت استیکر ها که با نماد یک شکلک نشان داده شده است افزون بر استیکر ها می تواند شامل قرار دادن ساعت،تاریخ،موقعیت مکانی و لوکیشن،نظرسنجی به صورت انتخاب گزینه ای،نظرسنجی از طریق تایپ،و… شود.

  • مرحله پنجم:

در این مرحله عکس و یا ویدیو شما برای اشتراک گذاری آماده می باشد و در این قسمت با سه گزینه رو به رو خواهید بود.

فلشی که به معنای انتشار استوری نخواهد بود و در صورت فشردن آن استوری شما به همان صورتی که آن را درست کرده اید در گالری شما ذخیره خواهد شد.

زمان باقی ماندن استوری در پیج اینستاگرام:

استوری ها ۲۴ ساعت در پیج باقی خواهند ماند و پس از آن به صورت غیرارادی حذف خواهند شد چنانچه علاقه مند به نگهداری از آن ها هستید می توانید آن ها را ذخیره نمایید و آن ها به قسمت هایلایت استوری که در صفحه پست ها در قسمت بالایی نمایش داده خواهند شد منتقل می شوند.برای هر استوری می توانید نام خاصی را در نظر بگیرید و پوشه انتخابی را با نام مشخصی نام گذاری نمایید و از آن پس تمام استوری های مربوط به آن موضوع را در همان بخش هایلایت کنید.

افزایش فالوور های اینستاگرام:

چنانچه قصد افزایش ممبر را دارید باید پیجتان دیده شود و اگر پیج شما مریوط به پیج کاری و بیزینسی شما می باشد باید سعی کنید تا تولید محتوای مناسب و همگام و متناسب با نام پیج داشته باشید  هم چنین توضیحات مفیدی را در قسمت کپشن بنویسید و حتما حتما از هشتگ های مرتبط استفاده کنید.اخیرا اینستاگرام در صورت مشاهده بی ربط بودن هشتگ ها با موضوع پست، پست را از صفحه شما پاک خواهد کرد.

فالو کردن در اینستاگرام و افزایش فالوور

افزایش فالوور در اینستاگرام

چگونه یک پست بیشتر دیده می شود و چگونه جذب فالوور داشته باشیم؟

در ابتدا زمانی که پست خود را به اشتراک می گذارید پست شما در قسمت بیوی کلی پیج قرار می گیرد در این قسمت اینستاگرام یک سری الگوریتم های خاصی را در نظر گرفته است که پس از عبور از این قسمت پست شما در قسمت explore یا به اصطلاح همان ذره بین قرار خواهد گرفت و عموم مردم به دلیل گشتن در آن قسمت با پست شما رو به رو خواهند شد و چنانچه پست شما از نظر محتوایی پست مفیدی باشد و هم چنین دارای عکس و فیلم جذابی نیز باشد و تعداد مطالب موجود در پیج شما معقول و مناسب باشد مخاطب جذب صفحه شما خواهد شد و شما را فالو می نماید و با ین کار به صورت روزانه به تعداد فالوور های شما افزوده می شود و می توانید تبدیل به یکی از محبوب ترین پیج های اینستاگرامی شوید.

#هشتگ گذاری:

#هشتگ گذاشتن نیز یکی دیگر از راه های جذب فالوور و یا فروش محصولات است.به صورتی که متناسب با محصول و پست خود زیر پست هشتگ# گذاری کنید و چنانچه شخصی به دنبال محصول،مطلب و هر چیزی باشد و آن کلمه را سرچ کند پست شما نیز در آن قسمت نشان داده خواهد شد.به طور مثال #رازبرندهها

#هشتک گذاری در اینستاگرام

#هشتک گذاری در اینستاگرام

تبلیغات:

تبلیغات در پیج های پر بیننده و پر مخاطب نیز برای شروع بیزینس شما می تواند مفید واقع شود.

فالو و آنفالو کردن افراد:

فالو و آنفالو کردن افراد نیز یکی دیگر از کارهایی است که پیج های تازه کار به خصوص در زمینه های تجاری انجام می دهند. به صورتی که شروع به دنبال کردن افرادی می شوند و از آن بین کسانی را که follow back می دهند را نگه داشته و سایر افراد را آنفالو می کنند و با رشد جمعیت مشاهده شده است که پس از مدتی هر دو گروه را نفالو خواهند کرد.در این قسمت باید توجه کنید که اینستا در هر ساعت به شما اجازه می دهد تا حداکثر ۱۰۰ نفر را فالو کنید و در صورتی که بیش از حد این عمل را در یک ساعت انجام دهید اینستاگرام اکانت شما را بلاک خواهد کرد.

برای مطالعه قسمت قبلی آموزش اینستاگرام کلیک کنید.

برای مطالعه قسمت بعدی بلاک شدن و تنظیمات اینستاگرام  کلیک کنید.

ارسال دیدگاه